Ei bonica, felicitats pel teu embaràs! Si no és la primera vegada que ens llegeixes, segurament ens hauràs sentit a dir que el que necessites durant l’embaràs (i en la vida en general) és escoltar el teu cos i confiar en tu i en la naturalesa de la que formes part. Si connectes d’aquesta manera, pots estar tranquil·la de que res del que facis pot posar en risc el teu nadó.

Però per altra banda, com que el moviment és vida, avui et volem explicar què pots fer a nivell d’exercici en cada etapa de l’embaràs. Comencem!

Primer trimestre: ets de les que es troben bé o malament?

Si et trobes al primer trimestre de l’embaràs, no seria estrany que et sentis una mica “rara”, amb malestar a nivell d’estómac, nàusees, vòmits, molt cansament… En aquest cas, és molt probable que no et plantegis res més que fer els mínims per anar tirant (treballar, menjar i dormir), oi? T’entenem perfectament!

Però, saps què? Encara que la mandra i el malestar et pesin, fer una mica d’exercici de mobilitat suau, t’ajudarà a sentir-te molt millor!

Què et sembla? Ho vols provar? Compartim amb tu un vídeo de menys de 4 minuts per a que el posis en pràctica de tant en tant. Després de fer aquests exercicis, et trobaràs més bé, segur. Ho proves i ens expliques com t’ha anat? ?

Si pel contrari, ets de les que es troben bé en aquesta primera etapa de l’embaràs, pots seguir amb la teva activitat física habitual. Penses que fer-ho podria posar en risc la vida del teu nadó? Tranquil·la, els estudis científics demostren que les dones que practiquen exercici físic abans i durant l’embaràs, tenen menys risc de patir avortaments. Per tant, segueix, no t’aturis!

Aquí pots llegir les recomanacions més destacades que fan ginecòlegs americans i canadencs (són els que tenen les guies més actualitzades!).

També pot ser que et trobis bé, que no hagis fet mai exercici i que ara t’ho plantegis perquè saps que és molt bo tant per a tu com pel teu nadó.

En aquest cas et recomanem que et posis en mans de professionals especialitzats en la matèria per a que et guiïn en la tècnica dels exercicis. No perquè puguis fer alguna cosa que pugui perjudicar al teu nadó, sinó per no lesionar-te i viure l’embaràs a gust. ?

Segon trimestre: si tot va bé, et sentiràs amb més energia

Si tot va sobre rodes, és un moment en el que pots notar una pujada d’energia, ganes de sortir i fer coses. Doncs aprofita-ho i fes exercicis de tonificació i cardiovasculars:

  • Fes treball de braços i esquena, per poder sostenir al teu nadó quan neixi.
  • Enforteix glutis i cames per mantenir una bona mobilitat de la pelvis, i arribar al dia del naixement en forma per poder-ne gaudir.
  • Treballa la faixa abdominal per protegir la zona lumbar i el sòl pelvià.

Per on pots començar? Aquest entrenament et servirà per fer-te una idea del tipus d’exercicis adients per al segon trimestre d’embaràs:

Tercer trimestre: escolta el teu cos i adapta la intensitat dels exercicis

Arribat aquest moment, és molt comú anar sentint que l’energia disminueix. Et sents poc àgil i amb ganes de veure-li la carona al nadó que portes dins teu. ?

Si et segueixes trobant bé, continua amb el mateix ritme d’exercici físic que has seguit fins ara i, a mida que et vagis sentint amb menys energia, escolta el teu cos i baixa la intensitat.

Per altra banda, si el nadó està ben col·locat, pots anar afegint exercicis de mobilitat i encaixament a la teva rutina d’exercicis.

Et recomanem fer l’entrenament que et proposem en l’article “Com prepararse per al part, 4 exercicis clau”, en aquesta darrera fase de l’embaràs”

Desitgem que puguis gaudir al màxim d’aquesta etapa de la teva vida. Som aquí per ajudar-te en el que necessitis! ?

Leave a Comment