Skip to content

Podré recuperar el meu cos d’abans de l’embaràs?

Aquesta és una de la pregunta que ens fem la majoria de les dones quan ens quedem embarassades. A mida que avancen les setmanes, veiem que el nostre cos canvia i a moltes ens agradaria, després de que la nostra criatura neix, tornar a estar com abans.

D’opinions n’hi ha moltes, i de molt diferents. Aquí n’expliquem algunes d’elles:

-El que la societat “mana”: Per una banda, la societat en què vivim sembla que exigeixi les dones a “estar
obligades” a recuperar el cos d’abans, i com més ràpid millor. Encara recordo com una de les visites a l’hospital, quan vaig tenir a la meva primera filla em deia, “Ui! Deu ni do la panxa que t’ha quedat! Si la nena ja ha nascut!”. Sens dubte, la sortida d’algunes famoses de l’hospital tan estupendíssimes, posa més cullerada a l’assumpte, promovent que es normalitzi això d’haver-se de recuperar en un tres i no res. Sembla com que, si no ho aconsegueixes, quedaràs al marge dels cànons estètics que “triomfen” en l’actualitat.

-Un altre punt de vista és el de “el cos ja no torna a ser mai més el mateix”: i en part, el compartim. Està clar que el que som ara, no és el mateix que el que érem ahir, perquè tot canvia constantment! En aquesta línia, trobem arguments com “et canvia la postura”, “els malucs s’eixamplen”, “la forma dels pits canvia degut a la lactància”, etc.

 

Però, i la nostra opinió, quina és?

Què us podem explicar després de 8 anys treballant amb embarassades i dones en fase postpart? A més a més, la Marta Puigdomènech, directora de BHealthy, ha viscut la maternitat dues vegades en la seva pròpia pell.

Aquesta és la seva experiència:

“Jo era de les de la segona opció: pensava que mai més tornaria a sentir-me com abans de ser mare. M’imaginava que la panxa ja em quedaria com la d’una dona embarassada de 3-4 mesos, i que el meu cos pesaria 5-8 kg extres, per tota la vida. Però amb l’experiència de veure la recuperació de moltes mares i la meva pròpia, puc dir que sí és possible tornar-te a sentir com abans de ser mare!

I què necessites per tornar-te a sentir com abans d’estar embarassada?

6 ingredients bàsics:

Temps. Perquè no podem pretendre acabar de parir i que el nostre cos es transformi en uns instants, en allò que volem. L’embaràs dura 9 mesos, en els què anem canviant físicament, de manera progressiva i sense que ens en adonem, d’un dia per l’altre. De la mateixa manera passa en el postpart, els canvis que ens apropen a la recuperació són lents, i no els podrem percebre en qüestió d’hores o pocs mesos.

Els canvis hormonals que ens permeten engendrar, crear, criar i alletar són molt diferents als que ens ajuden a enfortir i a tonificar el cos. I aquesta combinació hormonal en format pre i postpart és manté en el temps, mentre estem donant el pit i no ens ha tornat el cicle menstrual.

Amor: Ingredient mooolt important i bàsic per la vida en general i sobretot a potenciar en les dones. Lluny d’exigir-nos i “matxacar-nos”, creiem que és molt més enriquidora la relació que podem tenir amb el nostre cos si li agraïm el poder haver engendrat, creat i criat a la nostra criatura. Es diu ràpid, sí, però te’n adones que el que vivim és molt fort tant a nivell físic com emocional? A partir d’aquí, des de l’amor i el respecte, considerem que val la pena tenir cura del nostre cos, de la mateixa manera que ens surt estimar i cuidar els nostres fills i altres éssers estimats.

Voler-ho: Si ho vols de veritat, pots aconseguir-ho. No parlem de tornar a tenir un cos idèntic al d’abans, però si semblant, dins el teu pes ideal, tonificat, amb una bona postura, un sol pelvià i una faixa abdominal recuperats…
T’animem a que converteixis aquest desig en un repte; en una prioritat. I que no deixi de ser la teva prioritat, en moments en els que potser, a nivell emocional, les situacions del dia a dia et puguin fer trontollar.

Saber com fer-ho: Aquí és important saber sobretot què no fer i què sí, per gaudir d’una bona recuperació postpart en la que la faixa abdominal i el sòl pelvià seran els principals protagonistes. Per assegurar-te de que ho estàs fent molt bé, aquí et deixem la nostra Guia per a una bona recuperació postpart.

Constància i paciència: En un procés de recuperació sempre hi ha moments en que anímicament podem estar més baixes, i tenir ganes de tirar la tovallola. És clau que trobis la fórmula que a tu et vagi bé. És a dir, unes pautes d’alimentació saludable adaptades a les teves necessitats, i activitat física adequada al teu moment vital. Així, et serà més fàcil ser constant. I sobretot, no perdis la paciència. La recuperació postpart no és bufar i fer ampolles!

Tribu: busca la teva tribu, aquella amb qui pots ser tu mateixa! Comparteix pors, inquietuds, il·lusions… Encara que tots vivim a casa nostra amb una unitat familiar reduïda, no deixem de ser éssers socials que necessitem sentir que pertanyem a una tribu.

Ara que coneixes els ingredients, només es tracta d’anar-los combinant. Accedeix a ells segons el que necessitis a cada moment. 😉

Com ho veus? Quina ha estat la teva experiència? Descartaries o afegiries algun ingredient?

Leave a Comment