Skip to content

Com preparar-se bé per al part? 4 exercicis clau

Com ens agradaria que existís un exercici de preparació al part estrella, que ens garantís la possibilitat de viure el naixement de la nostra criatura tal i com la desitgem. Oi que sí?

Si això és el que estaves buscant, i per això et disposaves a llegir aquest article, t’hem de dir que, de moment, no tenim la poció màgica. ?

El que sí sabem és quins ingredients et poden ajudar a que tot flueixi i, a partir d’aquí, puguis viure i gaudir al màxim del naixement que està per arribar. Te’ls expliquem un per un:

 

CONFIA. El primer i el més important que necessites és la confiança en tu mateixa i en la teva criatura. Estàs feta per parir i el teu nadó per néixer. De la mateixa manera que no has dubtat en cap moment de si el teu cos seria capaç de crear les ungles, els cabells o els diferents òrgans del teu fill/a, tampoc dubtis de que el teu cos i ADN tenen tota la informació necessària per ajudar a néixer la teva criatura. Allunya’t de qui et faci creure que no ets capaç! Allibera’t de les pors i CONFIA EN TU.

 

ENVOLTA’T DE BONA COMPANYIA. A més a més de la confiança en el l’equip que formeu mare/nadó, envolta’t de persones que et transmetin confiança, sobretot de cara al dia del naixement. I això inclou des del ginecòleg/a i/o la llevadora, fins als familiars i/o amics. T’has de sentir a gust i confiada amb les persones que tens al voltant. Saps què? Si fem un símil en el món animal, quan la lleona es posa de part, si pel que sigui es veu amenaçada, s’engeguen uns mecanismes de defensa que fan que el part s’aturi i, fins que no es torna a sentir segura i tranquil·la, el procés no torna a engegar. Doncs el mateix ens passa a les dones! Davant una amenaça, el procés de part pot aturar-se i, segons de qui estiguem envoltades, podem acabar patint tota una sèrie d’intervencions no necessàries, que poden posar-nos en risc tant a la mare com a la criatura.

 

INFORMA’T. Estar informada també és un punt clau. A Internet hi trobaràs moltes opcions de pla de part, un document que et permet descriure com vols que sigui el teu part. En aquests pots indicar, per exemple, si acceptes que et puguin fer una episiotomia o no, posar anestèsia epidural o no, si desitges que facin un pinçament precoç del cordó umbilical o no… Un cop hagis definit tots aquests aspectes, pots compartir el pla de part amb les persones que t’acompanyaran, per a que coneguin les teves preferències amb antelació. I si en tens qualsevol dubte, la teva llevadora de confiança et podrà ajudar.

 

TREBALLA LA MOBILITAT DE TOT EL COS I LA ZONA DEL PERINEU. A partir d’aquí, i tenint els aspectes anteriors coberts, a nivell físic i biomecànic cal que facis exercicis per tenir una pelvis mòbil (te’n expliquem més avall! ? ). Addicionalment, i segons com et sentis, pot anar-te bé fer una visita amb un/a fisioterapeuta del sòl pelvià, per a que valori l’estat de tota la zona de la pelvis, descarti possibles contractures i t’ensenyi a fer el massatge perineal.

Per últim, la osteopatia també és recomanable: t’ajudarà a eliminar restriccions articulars i musculars, permetent que tots els teixits del teu cos estiguin lliures de tensions, i deixin fluir els moviments necessaris a cada moment del part.

 

 

4 EXERCICIS DE PREPARACIÓ AL PART, PER FER A CASA

I com a exercicis per fer a casa, te’n proposem 4 que t’ajudaran a alliberar tensions. Cal que els facis amb l’objectiu d’escoltar el teu cos. Intenta sentir com et mous, quines posicions et venen més de gust, en els exercicis asimètrics: si hi ha un costat que es mou més que l’altre… ESCOLTA i SENT. ?

 

Gos i gat: Aquest exercici t’ajudarà a mobilitzar i descarregar tota l’esquena. Agafa aire quan treus cap i cul en fora, i deixa anar l’aire quan t’amagues. Intenta arrodonir-te bé, com si volguessis anar a tocar amb totes les teves vèrtebres al sostre.

 

Rotació pèlvica: mobilitza suaument la pelvis, sentint com es mou, i les sensacions que tens.

 

Mobilitat de la caixa toràcica: amb cames flexionades, deixa anar l’aire quan portes els braços amunt i agafa l’aire quan els baixes. Procura que el teu cap i les espatlles estiguin relaxades.

 

Mobilitat pèlvica: camina ben alta, mirant endavant fent una rotació interna de les cames. Fas 6 passes i canvies cap a rotació externa. Intenta notar com es mouen els teus malucs i a mida que vas fent ves notant com el moviment va fluint amb més facilitat.

Gaudeix-los i fes-los tantes vegades com el teu cos et demani. I, arribat el dia, respira, mou-te i deixa que tot flueixi.

Bon viatge!

 

Leave a Comment