Maria Menéndez: “amb el temps he vist que cuidar-me és una prioritat per estar bé jo mateixa i poder estar millor per als meus fills.”

Maria Menéndez és mare de cinc fills i va començar a posar-se en forma amb BHealthy després de tenir el seu tercer fill. Després dels seus cinc naixements i postparts té moltes experiències per explicar-nos. Per tant, no ens podríem resistir a fer una entrevista per al nostre blog! Si vols conèixer la seva experiència, segueix llegint.

Tens cinc fills. Com ha estat la teva recuperació postpart?

El meu primer part va ser una cesárea i no vaig fer res específic per recuperar-me. Vaig trigar més d’un mes a sortir de casa, perquè estava molt dolorida i sortir se’m feia un món.

Recordo que em vaig apuntar als grups de suport a la lactància materna que els feien cap a les 11:00, però em costava molt arribar a l’hora. I quan veia a la gent que es maquillava per anar-hi, al·lucinava. No entenia com tenien temps d’arribar a tot! Ara, després de la meva cinquena filla, també ho he aconseguit (per fi, jeje).

I com va anar després del teu segon part?

Vaig haver de cuidar-me més perque van fer servir fòrceps i em van deixar els baixos completament insensibles. Vaig estar anant durant mesos a electro-estimulació, mentre que una amiga em cuidava al nadó; ho recordo perfectament. I l’altre es quedava a la guarderia unes hores. Aquí tampoc vaig fer res més per recuperar-me.

Fins llavors jo sabia que havia de fer Kegels, però per més que em posava un post-it al labavo, no podia fer-ho amb dos nens petits, que es portaven 15 mesos i sola a casa tot el dia.

Què va passar després de donar a llum al seu tercer fill?

Llavors vaig decidir que havia arribat el moment de cuidar-me. Havia estat en repòs durant 7 mesos i havia agafat molt de pes. A més a més, estava en baixa forma física.

Fer exercici postpart amb la Marta Puigdomènech m’ha ajudat en tots els sentits, tant físic com emocional. A mi em va anar molt bé sortir de casa i parlar amb altres mares com jo. A més, estar a l’aire lliure al Parc també ajuda a sentir-te bé.

¿Vas decidir seguir en aquesta mateixa línea de cuidar-te, després del teu quart part?

Va ser la vegada que més vaig cuidar el meu sòl pèlvic i això és una cosa que he agraït de cara a aquest cinquè post-part. Vaig estar anant  a classes dirigides d’hipopressius i també vaig fer més exercici progressivament.

Vaig acabar amb un entrenador personal i fent boxa i zumba varies vegades a la setmana, imaginat!

Recentment, has tingut la teva cinquena filla…

Sí, i he volgut confiar un altre cop amb la Marta perquè sé que és una fórmula que funciona molt bé per a aquells que no tenen amb qui deixar els nadons, però no volem renunciar a cuidar-nos i sabem que a casa és difícil. Sempre anem enfeinades amb les coses de casa o el nadó!

Quin objectiu tenies al cap quan vas començar a posar-te en forma amb BHealthy? Creus que l’estàs assolint?

Més que perdre pes, que també ajuda l’exercici cardiovascular que fem, em centro més en el tancament de la diàstasi i en la tonificació del  meu sòl pèlvic, perquè, després d’aquest naixement la vagina m’ha quedat lleugerament oberta i he de tancar-la.

També vaig a electroestimulació del sòl pèlvic, però el fonamental en tots els casos, és una reeducació del sòl pèlvic i per a això cal aprendre a fer els hipopressius ben fets.

La meva panxa, amb una diàstasi és difícilment recuperable, docs ja ha quedat amb una forma bombada per sempre, però també ho treballem tot a les classes amb la Marta.

El pes el controlo més amb un canvi radical d’alimentació que vaig fer fa uns anys i em va funcionar molt bé. És bàsicament el que ella fa al repte mensual, però mantingut en el temps.

¿Com d’important ha estat per tu practicar exercici passada la quarantena, a nivell físic i emocional?

És fonamental per evitar una depressió postpart sortir a l’aire lliure, que et toqui el sol, l’aire a la cara, parlar amb altres mares que com tu no dormen i estan esgotades. Això realment ajuda molt.

A nivell físic es tracta d’anar tornant a connectar amb el teu cos que sembla adormit i que no respon. A poc a poc tot torna i vas notant el teu cos i això mola perquè et sents elàstica després d’estar 9 mesos amb una panxota i sentint-te que no ets tu.

També m’ha ajudat molt una elevació de la bufeta que em va fer amb un massatge extern el meu fisio del sòl pèlvic perquè, ara, en tenir la pell desenganxada, puc fer els hipopressius amb la Marta molt més profundament i fins i tot tinc agulletes cada sessió


Ho recomanaries a altres mares? 

Per descomptat, i així ho faig perquè si alguna cosa et funciona, com no compartir-ho, Compartir és de guapes 😉

I ja per acabar, ens agradaria saber més sobre el seu dia a dia. Ets

Periodista, creadora de continguts, Community Manager, Blogger i Influencer a Instagram. Com ho portes això de ser mare de 5, treballar, fer esport, estar sempre activa a les xarxes socials? Es pot amb tot?

Amb el temps he vist que cuidar-me és una prioritat per estar bé i així estar millor per als meus fills, així que ara cuido molt l’alimentació i l’exercici. Potser deixo coses a casa per recollir, pero jo em faig les meves “truitetes fit” de bon matí , les meves galetes artesanals de fruits secs per brenar i faig la meva estona d’esport passi el que passi. Cal convertir-te en una prioritat per poder recuperar-te el millor possible després de parir, però òbviament no arribo a tot. A vegades, em capfico per no arribar a tot, però intento arribar al que per a mi és més important en aquest moment de la meva vida.

Deixa un comentari

quatre × cinc =

Moltes gràcies!

Descarrega la guia fent clic al botó.